-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1131 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

3- درباره بسيج توضيح دهيد ؟
ج3- در باره بسيج حضرت امام خميني«ره » كه هميشه بر نقش مردم و اهميت حياتي آن در تأمين سلامت و موفقيت نظام تأكيد مي كردند با درايت خاصي در آذرماه 1358 طي بيانات مباركي , ضرورت تشكيل مدرسه اي عمومي و كار بردي بنام بسيج مستضعفين را اعلام نمودند . درسخنان امام« ره» سابقه بسيج به بيداري قوم بني اسرا ئيل و قيام آن برضد ظلم فرعوني و به زمان حضرت موسي( ع ) بر مي گردد و بسيج اصحاب پا برهنه و فقير صدر اسلام در مقابل بت پرستان مكه در نظر مي آيد.
مراد امام حضرت امام خميني« ره» از بسيج فراتر از معاني كلمه مذكور در لغتنامه ها و يا ذهنيت مرد ماست در انديشه امام به عنوان موسئس يك چنين نهادي بنا شدن سازماني اجتماعي است با ابعاد متعدد و با مشاركت تمام اقشار جامعه در راه رشد و آزادي .
سابقه بسيج درنظر امام گوياي اين مطلب است :كه ملت ها در قرون و اعصار به دعوت رهبران الهي بسيج شده اند تا ضمن دست يابي به دين الهي به رشد و آزادي و استقلال مطلوب برسند بعد از پيروزي انقلاب امام فرمان دادند تا براي دفاع از ممكلتي كه آن موقع 20 ميليون جوان داشت بيسج 20 ميليوني تشكيل شود . بنظر امام اين اسلام است كه به سوي رشد و آزادي حقيقي ندا ميدهد و هم اسلام است كه همه قشر ها را در يك جامعه به هم مي پيوند و مي تواند فعاليتي نو در جامعه بپا كند . بسيج عمومي يعني: همين .
اما چرا مساجد به عنوان پايگاه ها انتخاب شد ؟ ريشه اسلامي و وحدت گرايانه و سادگي و دور از تشريفات كه از مختصات پيش بيني شده براي اين نهاد بود . بهترين مكان را در آغاز انقلاب مساجد ديد چون از صدر اسلام همواره مسجد به عنوان يك سنگر و مكان جمعي در حكومت اسلامي مطرح بوده است. امام خميني حتي جهان اسلام را فرا مي خواند . ايشان مي فرمايند : من پيشنهادي كردم كه اگر عمل كنند إن شاء الله تمام مستضعفين جهان چه مسلمان و چه غير مسلمان با يك حزب جهاني با حزب مستضعفين كه همان حزب الله است اينهمه مشكل را در عالم رفع كنند و هيچ قدرتي نمي تواند با اين قدرت هاي الهي مقابله كند ( 3/6/58)روز قدس كه از سوي امام به عنوان يك روز جهاني در آخرين جمعه هر ماه مبارك رمضان تعيين شد قدس در همين راستا بود . بسيج خود ياري براي محروميت زدايي يكي از ابعاد همگاني اين طرح بزرگ ملي است . امام حسابي به شماره 100 در تمام شعب بانكي افتتاح كردند, و از تمام كساني كه توانايي داشتند . دعوت نمودند كه براي مشاركت در خانه سازي براي محرومان به اين حساب پول واريز كنند .
بسيج سواد آموزي يكي ديگر از ابعاد اين طرح است . نهضت سواد آموزي ايران امروزه به عنوان يك الگو از طرف سازمان ملل متحد كشورها درحال توسعه و جهاني سوم معرفي مي شود .بسيج در امر سازندگي وخود كفائي بويژه در امر كشاورزي منجربه تشكيل جهاد سازندگي شد .در دانشگاه ها نهادي بنام جهاد دانشگاهي تأسيس شد كه امروز واقعا طرح هاي بزرگ علمي و صنعتي را به پيش مي برد . آري جايگاه بسيج در آن موقعيتي كه مردم تصور دارند نيست. بلكه نهضتي است براي رشد و آزادي و ادامه استقلال بر اساس اسلام و در تمام جنبه هاي زندگي . براي اطلاع بيشتر مي توانيد به كتاب بسيج در انديشه امام خميني« ره » , آثار موضوعي دفتر 29 مراجعه كنيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.